The Gullers Grupp Award

award

Nästa vår kommer studenter vid institutionen kunna ansöka om ”The Gullers Grupp Award”, ett stipendium som belönar det bästa examensarbetet på masternivå. Stipendiet utfärdas av kommunikationsbyrån Gullers Grupp som är Sveriges ledande byrå för samhällsaktörer.

”The Gullers Grupp Award” tilldelas årligen det examensarbete på masternivå som bäst bidrar till ökat kunnande om samhällsaktörers kommunikation och/eller hur sådan kommunikation kan bidra med samhällsnytta. Definitionen av ”samhällsaktör” är alltså vid – det är kommunikationens innehåll eller mål som är avgörande, inte aktörens hemhörighet.

Examensarbeten skrivna av en eller flera författare kan ansöka.

Vinnaren får 15 000 kr och arbetet kommer att publiceras på Gullers Grupps hemsida.

För mer information om stipendiet klicka här.