Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Stipendiater och utmärkelser

I samband med examensceremonierna för våra kandidat- och masterstudenter delas årligen ett antal priser ut i form av stipendier eller hedersomnämnanden för bästa examensarbete inom strategisk kommunikation. Här kan ni se vilka som fått dessa utmärkelser från och med 2017, med länkar till deras uppsatser efterhand de publiceras.

KANDIDATPROGRAM

Helsingborg stads pris för bästa examensarbete i strategisk kommunikation

2017: Oskar Danielsson och Emma Jönsson – En röst från Danderyds sjukhus: Hur en offentlig organisation använder podcastmediet i sin varumärkeskommunikation

2018: Angelica Cöster och Victor Dahlberg – ”Personalisation on Instagram. A quantitative content analysis of prominent Swedish politicians' Instagram posts

2019: Olivia Zandin och Patrik Björk för examensarbetet   “Gamification – The solution for a sustainable society?"

2020: Emma Gustafsson och Sanna Hansson –  "The value of communication in the pop music industry- The value communication practitioners provide for artists and the communicative value independent artists provide for themselves"

2021: Fredrika Hållén och Henrik Ernstsson  "All That Is Solid Melts Into Virtual Work - A study of the implications of the Covid-19 pandemic on contemporary Employer Branding through the lens of Social Acceleration"

2022: Kerstin Gustafsson och Lisa Sjöberg – "Volodymyr Zelensky - From Onscreen to Online"

Marknadsföreningen i Helsingborgsregionens pris för bästa examensarbete i strategisk kommunikation

2017: Melinda Holm och Emma Holmberg – “Non-stereotypical advertising – Everyone´s included? A qualitative study of non-stereotypical advertising through a postcolonial Perspective

Institutionen för strategisk kommunikations hedersomnämnande för bästa examensarbete i strategisk kommunikation

2018: Emma Svensson och Linda Åström – “From ”thoughts and prayers” to change in structural layers? En kvalitativ fallstudie om aktivismen som följde skolskjutningen i Parkland, Florida, USA

2019: Cajsa Andersson och Ebba Jakobsson för examensarbetet – The 'unloyal' Millennials: A survey study investigating the relationship between internal communication and employee brand attitudes in the healthcare sector

2020: Maria Eklund och Annika Jönsson  "#älskarmittjobb: En kvalitativ diskursanalys av ambassadörskap på LinkedIn"

2021: Olof Ström –  "Attaining Legitimacy in Defiance of a Tarnished Reputation - A qualitative study of PJSC Gazprom’s corporate communication"

2022: Olle Tallving och Carl Jonathan Balkow "Razors for all humans? A multimodal social semiotic analysis of advertising stereotypes and gender performances"

Precis uppsatstävling

Martin Axelsson Därth & Max Persson "Konsten att gasa sig ur krisen med handbromsen i"

MASTERPROGRAM

Sparbanksstiftelsens pris för bästa examensarbete i strategisk kommunikation

2017: Mattias Pettersson – ”Varumärken är kalejdoskopiska - en studie om narrativ och motnarrativ i influencer marketing

2018: Stella Zimpfer – “Startup Branding in Practice – Unpacking the Black Box of Corporate Branding”

2019: Kajsa Nilsson – “The communicative power of Agenda 2030 - a qualitative text analysis of how SDGs function as aspirational CSR talk"

Gullers Grupp Award för bästa examensarbete i strategisk kommunikation

2017: Katharina Kramer – Exploring Scientists´ Communication Behaviour – A Theory of Planned Behaviour Approach

Institutionen för strategisk kommunikations hedersomnämnande för bästa masteruppsats i strategisk kommunikation

2019: Max Rasmusson – "The complex spirals of engagement and communication: A case study about the communicative roles of co-workers in a corporate incubator"

2020: Sofia Johansson - "Hijacking an Organizational Crisis: a multiple case study on how organizational crises can be used to highlight narratives about Sweden"

2021: Amr Ammar: "The Emergence of Nation Sub-Branding: A Case Study on the Discources of the ‘National Developer of Egypt’"