Avslutningsceremoni för kandidatprogrammen 2022

DrumCorps

Under tisdagen 7 juni firades årets avgångsstudenter med pompa och ståt på Konserthuset i Helsingborg. Tillsammans med familj, vänner, lärare och studiekamrater var det dags att sätta punkt för tre års studier. Eftermiddagen innehöll mingel, tal, stipendieutdelning, musik och massor av applåder och jubel.

Avslutningsceremonin anordnas av studentföreningen Agora, för  alla kandidatstudenter från Institutionen för strategisk kommunikation och Institutionen för service management och tjänstevetenskap. Efter två års pandemiuppehåll var det äntligen dags att åter ha en festlig ceremoni tillsammans.

Eftermiddagen inleddes med mingel för de avgående studenterna innan det var dags för ceremonins program att starta. Konferencierer var Cecilia Nygren, studievägledare på institutionen för strategisk kommunikation tillsammans med Annika Permevik, studievägledare och internationell koordinator på institutionen för service management och tjänstevetenskap.

Studenterna ropades upp på scenen och fick ta emot en bok av Helsingborg stad och en penna av Lunds universitet, som symbol för den kunskap de tillägnat sig under tre års studier. Och såklart applåder och jubel från publiken.

Under ceremonin delades årets stipendier för bästa examensarbete ut av Institutionen, men även från Helsingborgs stad.

Stort grattis till alla studenter och vi är övertygade om att ni alla går en strålande framtid till mötes med jobb eller fortsatta studier.