Ta hjälp av framtidens kommunikatörer och kommunikationsstrateger

studenter som pratar

Vill ert företag eller organisation växla upp ert kommunikationsarbete genom att ta in nya perspektiv från en praktikstudent? Då är de hög tid att ta kontakt med oss. Just nu söker studenter från Institutionen för strategisk kommunikation vid Campus Helsingborg, Lunds universitet praktikplatser inför höstterminen.

80 studenter söker till hösten praktikplatser för att få praktiska erfarenheter hos företag och organisationer. Studenterna är utbildade att bli oberoende, kritiska och kreativa kommunikationsstrateger och ser nu fram emot att få omsätta sina akademiska kunskaper i praktiska erfarenheter.

Inför hösten 2021 erbjuder institutionen flera praktikkurser. De flesta studenter gör sin praktik inom Kandidatprogrammet i strategisk kommunikation och digitala medier. De läser då tredje året på programmet och börjar närma sig examen. Dessa studenter har 8–10 veckor praktik mellan 30 augusti och 29 oktober. Vi har även studenter som läser en fristående praktikkurs där praktiken sträcker sig över hela terminen (från 30 augusti 2021 till 16 januari 2022). De flesta av dessa studenterna har redan en kandidatexamen i strategisk kommunikation. Vi har även praktikkurser för mastersstudenter, vilka läser sin fjärde termin på Masterprogrammet i strategisk kommunikation.

Hur fungerar praktiksamarbetet?

• Ni tar emot en student som arbetar praktisk i er organisation och kan bidra med nya idéer och erfarenheter från sin utbildning.
  • En på er organisation som arbetar som kommunikatör fungerar som handledare och är tillgänglig och följer upp studentens arbete under praktikens gång.
  • Studenterna är försäkrade från Lunds universitetet under hela praktikperioden och har rätt till studiemedel.

Kontakt:

emelie [dot] adamsson [at] isk [dot] lu [dot] se (emelie[dot]adamsson[at]isk[dot]lu[dot]se)

Emelie Adamsson, Lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet. Emelie Adamsson är också kursansvarig för kurserna Yrkespraktik i strategisk kommunikation och digitala medier (15 hp) och Yrkespraktik inom strategisk kommunikation (30 hp)