Välkommen på Öppet hus 16 mars (digitalt)

studenter på strand

Vilka program finns? Får jag jobb efter studierna? Är det lätt att hitta bostad och vänner? Ställ dina frågor till oss under Öppet hus då vi berättar allt om hur det är att studera på ett av världens 100 bästa universitet.

Vi vet att du som funderar på att börja studera förmodligen har tusen frågor som snurrar i huvudet. Under Öppet hus kommer vi göra vårt absolut bästa för att du ska få svar på precis allihop!

I studion har vi samlat studenter, studievägledare och tidigare studenter som precis påbörjat sitt yrkesliv. Helt enkelt en massa kloka människor som tillsammans ska göra sitt bästa för att ge dig precis allt du behöver veta om hur det är att studera på Campus Helsingborg.

• Vilka utbildningar och kurser finns? Är det inte väldigt svårt att komma in på ett program?
  • Kommer jag att få vänner?
  • Hur lång är en föreläsning och vad betyder egentligen akademisk kvart?
  • Kan man bada på rasten? Åka inlines till stranden kanske?
  • Och hur är det egentligen med bostad... Är det inte väldigt svårt att hitta någonstans att bo i Helsingborg?

Campus Helsingborg är en del av Lunds universitet. Det betyder att när du väl är klar med dina studier hos oss får du en examen från ett av världens 100 bästa universitet. Samtidigt som du studerar på en riktigt härlig plats.

Ta chansen och lär dig allt om hur det är att plugga med sand mellan tårna och utsikt över Öresund. Den här timmen kommer ge dig en bra bild av våra program och inte minst av Campus Helsingborg - ett lärosäte som präglas av kreativitet, närhet och gemenskap!

På grund av den pågående pandemin arrangeras Öppet Hus i år endast digitalt den 16 mars kl 16-18 via följande länk i zoom: https://lu-se.zoom.us/j/61530199778.

• Vill du läsa mer om våra program och kurser? Du hittar dem här (länken går till Campus Helsingborgs webb).
  • Vill du se Öppet hus från 2021? Klicka här (länken går till LU:s Youtube-kanal).
  • Vid frågor, kontaktasanna [dot] trygg [at] ch [dot] lu [dot] se ( sanna[dot]trygg[at]ch[dot]lu[dot]se)